3 Situații în care apelezi la polish auto profesional

Main Detailing Blog 3 Situații în care apelezi la polish auto profesional

Când mergi la polish auto profesional

Vom discuta despre 3 situații în care să mergi la polish auto profesional:
1. Ai lacul mașinii cu zgârieturi, holograme sau efect de coajă de portocală și vrei să scapi de ele;
2. Vopseaua s-a mătuit și vrei să-i conferi mașinii un luciu frumos;
3. Ai mașină nouă.

Să dezvoltăm situațiile, pe rând.

1. Polish auto profesional pentru eliminare zgârieturi, holograme, coajă de portocală

a) Zgârieturile
Există mai multe tipuri de zgârieturi: microzgârieturi, zgârieturi fine, medii, adânci.

Microzgârieturile sunt cele pe care le vezi doar dintr-un anumit unghi pe lacul mașinii.
De ce ai vrea să faci polish la mașină dacă ai doar microzgârieturi?
Simplu: microzgârieturile se vor adânci în timp, vor deveni zgârieturi fine, medii și atunci vei plăti mai mult pentru eliminarea lor.
În plus, sunt deranjante (vizual) pentru mulți dintre noi.

Zgârieturile fine îți apar de la spălarea mașinii în mod incorect, ștergerea mașinii cu lavete murdare sau ștergerea prafului de pe lac cu o cârpă / lavetă uscată, spălarea cu perii.
Dacă nu le elimini la timp, vor deveni zgârieturi medii, iar când vor străpunge stratul de lac, vei fi nevoit să revopsești mașina.

Zgârieturile medii sunt cele care nu au străpuns lacul.
Apar ca urmare a frecării mașinii de gardul viu, ”bunăvoința” prostului care vrea să-și ”ascute” cheia de mașina ta (și nu reușește să împingă cheia până la tablă), ștergerea mașinii cu cârpa cu care s-au șters roțile după spălare, etc.

Zgârieturile adânci sunt cele care au străpuns stratul de lac și au ajuns la vopsea, sau la tablă.
Acestea agață cu unghia.

Care zgârieturi pot fi eliminare prin polish auto profesional?

Microzgârieturile se elimină ușor, prin polish 1 Step.

Zgârieturile fine se pot elimina prin polish 1 Step sau maxim 2 Steps, în funcție de alegerea clientului privind nivelul de luciu dorit.

Zgârieturile medii pot fi eliminare prin șlefuire umedă, urmată de polish.

Zgârieturile adânci agață când treci cu unghia peste ele.
În principiu, nu pot fi remediate prin polish și necesită revopsire.
Există, totuși, cazuri în care, zgârieturile de pe lacurile moi, care agață să poată fi eliminate prin șlefuire și polish.

Cum știm cel mai bine dacă putem elimina aceste zgârieturi?
Facem testul apei.
Udăm zgârietura cu apă, iar dacă în momentul în care lacul este ud, zgârietura nu mai este vizibilă, poate fi remediată.
Dacă zgârietura se vede și pe ud, o poți doar estompa la polish, însă pentru eliminarea completă trebuie să revopsești elementul.

Vezi video cu eliminare zgârieturi medii și adânci

b) Hologramele apar în urma folosirii greșite a lustruirii finale a mașinii, după polish, cu lavete contaminate sau pline de praf.
Am primit la atelier mașini care au fost la polish în altă parte, pentru a le elimina hologramele.
Hologramele se elimină prin polish, cu pastă anti-holograme, cu paduri alese special pentru asta și prin alt procedeu decât cel clasic.

c) Coaja de portocală apare la aproape toate mașinile (excepție cele cu vopsea mată sau cauciucată și cele la care se șlefuiește lacul, după aplicare și uscare, până se face oglindă).
Așadar, coaja apare ca defect de vopsire, chiar și din fabrică, pentru că lacul nu e șlefuit după aplicare.
De ce? Costă bani. Din 2007, aproape toate mașinile sunt ”comerciale”: costuri mici, calitate slabă sau medie, preț mărișor, profit bun pentru producători.
Așadar, coaja de portocală apare ca:
1) defect de vopsire;
2) efect al trecerii timpului peste mașină.
Dispare doar prin șlefuire. În mod normal, ar trebui s-o șlefuiască cel ce a vopsit-o, indiferent că vorbim de fabrică sau de vopsitor auto de la diverse companii mari sau mici.

La noi, majoritatea nu o șlefuiesc și mașinile ajung la detaileri.
Problema e că șlefuirea costă. De ce? Pentru că e consumatoare de timp și de materiale.
Se fac între 2 și 5 rânduri de șlefuire, în funcție de problema în fapt.
Cea mai rapidă e cea cu P1500, apoi P3000, apoi polish.
Sunt cazuri în care cu P1500 nu iese, așa că se ajunge la P1000, P1500, P2000, P2500, P3000, se poate merge până la P5000, apoi polish, însă eu zic că de la P3000 se poate merge direct cu un compound de calitate, apoi polish de finish.

Vezi aici un video complet de eliminare zgârieturi și coajă de portocală prin polish

2. Polish vopsea mătuită

În timp, unele vopsele auto se mătuiesc. Adică își pierd luciul.
Acest fapt se datorează tipului de vopsea, tipului de vopsire, acțiunii razelor solare asupra vopselei, spuma activă cu care se spală mașina, tipul de spălare auto, fenomenele de îngheț-dezgheț și altor factor externi.
Nu intrăm în detalii tehnice privind tipurile de vopsele care se mătuiesc, că nu e interesant pentru tine.

Te interesează doar (presupun), ce poți face să-i redai luciul și cum poți să previi reapariția mătuirii.

Recondiționare Vopsea Mătuită

Luciul îl putem reda prin polish în 2 pași: aplicare compound și polish de luciu.
Prevenirea mătuirii se poate face prin aplicarea după polish a protecției ceramice pe vopsea, sau cel puțin a unei protecții cu sealant ceramic.

Mai ai o opțiune: poți aplica pe mașină 3 straturi de lac, apoi îi facem un polish 1 Step și aplicăm o protecție ceramică sau sealant ceramic.

Se poate aplica și ceară, însă nu are proprietățile protecției ceramice, iar durata cerii este de câteva luni. Sealantul ceramic de la noi rezistă 1 an / 20.000 km, iar protecția ceramică rezistă 50.000 km. Alegerea e a ta.

Vezi video scurt despre polishul vopselei mătuite

3. Polish la mașina nouă

De ce ai face polish la o mașină nouă?
a) vrei să arate mai bine decât atunci când a fost nouă;
b) vrei să-i protejezi vopseau cu protecție ceramică.

Skoda Kodiak după polish auto profesional


a) Mașinile noi arată bine, însă după un polish de luciu, luciul va fi desăvârșit.
Diferența luciului lacului înainte și după polish auto profesional e destul de mare.

b) Ți-ai cumpărat mașină nouă și vrei s-o protejezi de intemperii, microzgârieturi, acizi, acțiunea murdăriei și noroiului asupra vopselei, decolorare, dejecții păsări și seva copacilor.
Alegi să aplici o protecție ceramică sau sealant ceramic.
Înainte de aplicare, mașina trebuie pregătită pentru tratamentul ceramic.
Pregătire presupune: spălare, decontaminare chimică, decontaminare mecanică pentru eliminarea filmului de trafic, polish 1 Step.

Da, ai citit bine, și la mașinile noi trebuie eliminate microparticulele de fier și filmul de trafic. Asta pentru mașina nouă a fost expusă intemperiilor, prafului, ploilor, până să ajungă la tine.
După ce a fost construită și testată, a stat într-un parc auto, afară (rar înăuntru), câteva luni, apoi, a fost urcată pe trailer și adusă în România, unde a stat în alt parc auto, afară, până ai cumpărat-o.
Dacă ne gândim doar că pe trailer mașina a venit mii de km neprotejată, prin ploi și praf, și-ți dai seama că pe ea s-au depus pe parcursul drumului particule de fier de la frânele celorlalți participanți la trafic.
Dacă a mai și stat la dealeri în fața show-room-urilor, ca s-o vezi și să-ți ia ochii, ai să-ți dai seama că vopseaua mașinii e contaminată.

Dacă nu se efectuează polish înainte de aplicarea tratamentului ceramic, protecția va dura mult mai puțin decât trebuie și nu poți cere garanție pe serviciu. Adică, poți cere, dar nu-ți va da nimeni.
Să aplici protecție ceramică pe vopseaua nepregătită e ca și cum te-ai da pe corp cu cremă de protecție solară fără să te speli, după ce ai stat ud pe nisip.

Acum, știi când să vii cu mașina la polish.
Dacă mai știi și alte situații, lasă-mi-l ca și comentariu mai jos.

Dacă vrei să ai mașina mai frumoasă decât atunci când a fost nouă, vino la polish auto profesional și te ajutăm.

Leave a Reply

Related Posts

6 Pași să ai pielea auto curată și rezistentă mereu
Pielea auto se poate menține în stare bună sau nu? Ai tapițeria auto din piele
Tapițeria mașinii curată mereu. Cum e posibil?
Vrei să ai tapițeria mașinii curată mereu? Poți avea tapițeria mașinii curată mereu? E adevărat